content top
„Nie bądź jeleń, weź paragon” – edycja zimowa w 2013r.

„Nie bądź jeleń, weź paragon” – edycja zimowa w 2013r.

Jeszcze trzy tygodnie pracownicy fiskusa będą przeprowadzać kontrole w miejscowościach wypoczynkowych w całej Polsce. Trwa kolejna zimowa akcja „Nie bądź jeleń, weź paragon” – czynności sprawdzające oraz edukacyjne ruszyły 14 stycznia 2013r. – potrwają do 24 lutego 2013r.

Materiały informacyjne przygotowane przez administracje skarbową trafiają głównie do konsumentów. Zachęcają do żądania paragonów z kas fiskalnych i zwracają uwagę na zalety brania pozornie błahych „kwitków”. Klient,  który bierze paragon ułatwia sobie procedurę reklamacyjną, ma możliwość porównania cen i pewność, że nie został oszukany. Przyczynia się do zmniejszenia szarej strefy, ponieważ wspiera zdrową konkurencję i uczciwe firmy, które od całości sprzedaży płacą podatek zawarty w cenie – potwierdza to paragon z kasy fiskalnej. Materiały mają pomóc w realizacji celów kampanii „Nie bądź jeleń, weź paragon”. Założenia są podobne do zeszłorocznych – chodzi o to, żeby z jednej strony zachęcić przedsiębiorców do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących, ale też z drugiej strony zachęcić klientów do brania paragonów fiskalnych, które są dowodem takiej prawidłowej ewidencji.

Kontrola pracowników skarbowych sprawdza: czy dana firma posiada kasę fiskalną (jeśli jest do tego zobowiązana),  czy drukuje z niej paragon dla każdego konsumenta. Jeśli przedsiębiorca nie ma kasy rejestrującej, czy ewidencjonuje sprzedaż w inny sposób, i czy robi to rzetelnie.

Kontrolerzy przyjrzą się handlowcom i usługodawcom na terenie całego kraju – szczególnie w punktach handlowych, ale też gastronomiczno-rozrywkowych: W restauracjach, barach, kawiarniach, a także w sklepach i stoiskach z pamiątkami.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *